Dzisiaj jest pn paź 15, 2018 8:53 pm


Forum ciąża

» Forum ogólne » Ślub, wesele

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 19, 2010 11:46 am 
1 żółta kartka
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 08, 2010 4:08 pm
Posty: 431
Lokalizacja: Swiss
Planujemy sie pobrac w styczniu, jestesmy wlasnie w trakcie zalatwiania spraw... Chcemy wziac odrazu slub koscielny tzw. konkordatowy i oboje ustalilismy, ze nie chcemy wesela, wystarczy nam jakis obiad w gronie najblizszych. Zaprosimy tez nie wielka liczbe osob na te uroczystosc. Nie chodzi nam o pieniadze tylko o wlasne widzi mi sie. Jednak mimo wszystko to bedzie nasz wielki dzien. O czym warto pomyslec?

-zaproszenia chce zrobic sama recznie, wychodzi wlasciwie to samo jesli chodzi o koszty, ale za to beda orginalne i niepowtarzalne
-fotograf plus kamerzysta (zawsze bedziemy mieli jakas pamiatke)
-wiazanka slubna, wystroj auta, ewentualnie sali (obiadowej)
-garnitur i suknia slubna + dodatki
-ze wzgledu, ze nie jestesmy zwolennikami alkoholu nie chcemy woodki, moze odrobina wina...
-nie wiemy co zrobic z muzyka. Gosci bedzie doslowie garstka, nie wiecej jak 50 osob z dziecmi. Muzykantow, ani dj. chyba raczej sie nie oplaca wynajmowac... Nagrac samemu jakies utwory? Jakie?

Jak to mozna mniej wiecej zorganizowac, czy ktos ma moze jakies wizje?
Z gory dziekuje:)

_________________
Nie zrezygnujemy ze swych marzeń, kto to wie co jeszcze czas pokaże...

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 12:31 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 10, 2009 11:20 pm
Posty: 3113
Ja również miałam przyjęcie, na którym było ok. 25 osób. Był obiad, kawa, ciasto, wino, tort. Muzyka grała z laptopa - bez tańców. Po tym wszystkim pojechalismy do fotografa na kilka zdjęć i w plener na sesję zdjęciową, którą robiła nam siostra mojego m. Profesjonalnego fotografa nie mieliśmy. Zdjęcia przed i w kościele robiła nam moja siostra.
Wszystko się udało i każdemu z gości bardzo się podobało :D

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 12:44 pm 

Rejestracja: pt lis 02, 2007 1:18 pm
Posty: 5859
50 osob to wcale nie tak mało. Mój brat miał wesele z podobną ilością gości, mój tata obchodził podobnie okrągłe urodziny. na weselu z czego pamiętam była orkiestra, a u taty mieliśmy wieżę i płyty z różnymi rodzajami muzyki (od biesiadnej po techno :lol: ). na obu imprezach były tańce, ale że nie wyobrażam sobie, aby u nas ktoś usiedział w miejscu. Wszystko zależy od gości. Jak na dzisiejsze czasy, to sądzę że wystarczyłby laptop i dobre nagłośnienie. Do jego obsługi można "zatrudnić" jakiegoś kolegę/kuzyna (byleby był ktoś, kto bedzie się tym zajmował, załadował utwory na liste, wiedział kiedy ściszyć itd. bo jak sie pół rodziny zbierze na debatowaniu "co puścić teraz", to też kiepsko).
Jak tak patrzę na twoją listę, bo brakuje mi kelnerki. No chyba, ze dostaniecie je w pakiecie, w lokalu w ktorym bedzie uroczystość :wink:


Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 12:46 pm przez Zza, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 12:45 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 10, 2009 11:20 pm
Posty: 3113
My przyjęcie mieliśmy w lokalu, gdzie były kelnerki. Tanców brak, bo sala zbyt mała :wink:

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 12:48 pm 

Rejestracja: pt lis 02, 2007 1:18 pm
Posty: 5859
My takie imprezy organizujemy na sali, gdzie po odpowiednim ułożeniu stołów miejsca na tańce muszą się znaleść. :wink:
i zawsze sami całą imprezę organizujemy, z pomocą kucharek rzecz jasna, ale na samej imprezie już staramy się tylko bawić, więc obecność kelnek jest niezastąpiona.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 12:50 pm 
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 14, 2006 2:45 pm
Posty: 9430
MY mieliśmy taka forme na cale 18 osób :lol:
Obiad, torcik, kawka i inne potem jedzenie . Zaczelo sie (ze ślubem) o 17.00 skończyło ok. 1 w nocy.
Był tylko szampan.
Zaroszenia również robiliśmy sami.
Sukienki nie miałam typowej ślubnej ale spódnicę i gorset .

U nas odbyło się to przyjęcie w największym pokoju w mieszkaniu teściowej i było naprawdę miło.

Tańce nie były przewidziane gdyż odbywało się to 23 grudnia :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 2:46 pm 
1 żółta kartka
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 08, 2010 4:08 pm
Posty: 431
Lokalizacja: Swiss
Zza bralam pod uwage jakis lokal, zebym miala z glowy kucharke i kelnerke :wink: Ja takze uwazam, ze duza role odgrywa obsluga imprezy... W sumie nie za milo jest siedzac przy stole, jesc rozne dania z jednego talezyka... :wink:
Bralam pod uwage tez stol szwedzki... Tylko, jest jedno ale... Taki stol fajnie wyglada na poczatku imprezy, w trakcie raczej nie zdaje egzaminu, chyba ze ktos bedzie stal i ciagle uporzadkowywal jedzenie, a to z kolei nie koniecznie bedzie wygladalo apetycznie i moze pojawic sie spore zamieszanie...
galaxxia ja tez mysle o zdjeciach w plenerze, tylko chcialabym, aby na fotkach nikt nam glow nie poucinal, dlatego tez mysle o jakims profesjonalnym fotografie, w koncu to pamiatka na cale zycie :wink:
Niaminia Podobnie jak Ty nie chce typowo slubnej sukni. Mysle o skromnej bialej sukience, moze z jakimis dodatkami... :hmm: Chcialabym, zeby bylo inaczej niz u (prawie) Wszystkich... A jak zrobiliscie zaproszenia? Drukowaliscie, czy recznie? Ja mysle ze zrobie pol na pol, chyba, ze cos interesujacego w necie wyszperam... :wink:

_________________
Nie zrezygnujemy ze swych marzeń, kto to wie co jeszcze czas pokaże...

Obrazek


Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 2:53 pm przez AnytraM, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 2:50 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 10, 2009 11:20 pm
Posty: 3113
AnytraM u mnie zdjęcia z pleneru wyszły super. Każdy kto oglądał, to myślał, że robił je profesjonalista :D A koszt żaden :wink:

Ale fakt... jeśli nie masz wśród bliskich kogoś, kto potrafi robić piękne zdjęcia, to lepiej weź fotografa. Wkońcu, jak sama wspomniałaś, to pamiątka na całe życie :D

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 2:57 pm 
1 żółta kartka
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 08, 2010 4:08 pm
Posty: 431
Lokalizacja: Swiss
Lubie wszystko sobie wczesniej zaplanowac, ale jakos nie moge sobie wyobrazic jak to bedzie... Im dluzej o tym mysle, tym bardziej nie wiem czego chce :shock:
Nie chce weselicha, ale tez nie chce, aby po calej uroczystosci wszyscy sie rozjechali do domow... Chcialabym milo spedzic ten dzien, ale wiem, ze wszystkiego nie da sie przewidziec... Nie chcemy alkoholu, a babcia ciagle powtarzala, ze bez alkoholu nie ma wesela :wink: w sumie goscie maja sie dobrze bawic, ale przedewszystkim my powinnismy czuc sie dobrze... :wink:
Eh... Czasem nie wiem co mam myslec... :shock:

_________________
Nie zrezygnujemy ze swych marzeń, kto to wie co jeszcze czas pokaże...

Obrazek


Ostatnio zmieniony śr maja 19, 2010 3:01 pm przez AnytraM, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 3:00 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 10, 2009 11:20 pm
Posty: 3113
Jeszcze masz trochę czasu na to, by się zastanowić jak ślub ma wyglądać. Wiele też zależy od tego jak wiele pieniędzy masz do dyspozycji :wink:

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 3:02 pm 
1 żółta kartka
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 08, 2010 4:08 pm
Posty: 431
Lokalizacja: Swiss
galaxxia pisze:
Jeszcze masz trochę czasu na to, by się zastanowić jak ślub ma wyglądać. Wiele też zależy od tego jak wiele pieniędzy masz do dyspozycji :wink:


Pieniadzy spokojnie wystarczyloby na normalne weselicho dopiete na ostatni guzik, tylko my tego wesela nie chcemy... Interesuje nas skromna impreza... Tylko nie do konca wiemy jak mozemy sie do tego zabrac...

_________________
Nie zrezygnujemy ze swych marzeń, kto to wie co jeszcze czas pokaże...

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 3:05 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 10, 2009 11:20 pm
Posty: 3113
1. Rezerwacja terminu ślubu
2. Rezerwacja sali w tym samym terminie
3. Omówienie z właścicielem sali temat menu, muzyki, tańców...
4. Fotograf w kościele i na przyjęciu
5. Sesja w plenerze
6. Transport do kościoła i na salę
7. Przygotowania ślubne w kościele
8. Dekoracja kościoła i sali
9. Wybór strojów i obrączek
10. Załatwienie spraw w USC
11. Wybór świadków

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 3:11 pm 
1 żółta kartka
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 08, 2010 4:08 pm
Posty: 431
Lokalizacja: Swiss
galaxxia dziekuje bardzo i tak pewnie wszystko wyjdzie w trakcie... Troszke mam utrudnione zadanie, bo wszystko bede musiala zalatwiac przez kogos, albo telefonicznie...

_________________
Nie zrezygnujemy ze swych marzeń, kto to wie co jeszcze czas pokaże...

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 3:13 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 10, 2009 11:20 pm
Posty: 3113
AnytraM nie przejmuj się, w sprawach kościelnych poprowadzi Cię ksiądz :wink: A macie już zrobiony kurs przedmałżeński :?:

U mnie natomiast prawie wszystko załatwialiśmy sami, bo rodzice nasi nie mieszkają w tym samym mieście. Daliśmy radę więc i Ty dasz :wink:

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 3:27 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 09, 2007 12:54 pm
Posty: 2720
My mielismy taki slub, bez tancow.
co prawda, tylko dlatego ze moja rodzina miala zalobe (zmarl mi tata przed slubem)

Normalnie przyjecie mielismy na sali, na chyba 47 osób, jedzenie jak na normalnym weselu (obiad, owoce, deser, ciasta, tort, zimny bufet), tylko szampan byl na toast, mielismy takiego faceta co puszczal muzyke w tle, na wejscie zagral nam na klawiszach "sto lat", potem skromne oczepiny, podziekowanie dla rodziców i koniec. Imprezka trwala od 17 do chyba 1.00. wszystkim sie podobalo i mimo zaloby bylo wesoło. rodzinki sie na spokojnie poznaly, pogadali, posmiali, wspolne fotki itp. czas tak szybko uciekal, ze nawet sie nie spostrzeglismy a juz sie konczyla imprezka.
mielismy obsluge sali - kelnerki i kelnerów

fotograf i kamerzysta w kosciele byli, potem na sali sam kamerzysta.
wystroj auta sama zrobilam, bukiet dla mnie, dla rodzicow na podziekowanie i do kosciola - kwiaciarka.
zaproszenia kupne.
wszystko sami zalatwialismy - nie bylo zadnych problemow z niczym.

moze masz jakiegos kuzyna lub znajomego ktory moglby "poprowadzic" takie przyjecie? wiesz zaintonowac "sto lat" na wejscie, potem jakies " gorzko-gorzko", potem jakies skromne oczepiny, podziekowanie dla rodzicow, wiesz tak zeby trzymalo sie kupy wszystko. muzyka w tle moze byc jak najbardziej z laptopa. my mielismy samą muzyke bez slów, takie wiesz piosenki instrumentalne. to sie sprawdza, bo nikogo nie ciagnie do tanców i śpiewów.

tu na tej stronie masz duzy wybór utworów, wedlug rodzaju: http://www.entertainment.pl/cache/index ... ng=pl.html

np. Richard Clayderman na fajna muzyke instrumentalna :)

_________________
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 5:32 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 14, 2007 5:39 pm
Posty: 10126
my w sierpniu bierzemy taki slub z ta roznica ze tylko cywilny :wink: pozniej jest spotkanie w gronie najblizszych u mnie w domu (16 osob z nami)...jedzenie-catering, tort zamowiony z cukierni..itp. alkoholu u nas tez nie bedzie...jedynie jakis szampan na toast i ewentualnie wino. :wink: fotograf do usc i plener, kamerzysty nie chcemy. tancow tez nie, jedynie muzyka neutralna w tle. zaproszenia kupilismy gotowe...
transport swoj...auto raczej nie bedzie przystrajane...sukienki nie kupuje typowo slubnej...
i tez nie chodzi o kase...ale o brak checi na typowe wesele i "cuda" z nim zwiazane...na sama mysl dostaje gesiej skorki... :lol: :wink:
a jak sie podobalo powiem w sierpniu :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: śr maja 19, 2010 5:44 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 10, 2009 11:20 pm
Posty: 3113
AnytraM pisze:
Pieniadzy spokojnie wystarczyloby na normalne weselicho dopiete na ostatni guzik, tylko my tego wesela nie chcemy...

A dlaczego nie chcecie wesela (jeśli mogę spytać) :?:
U nas było przyjęcie, bo zgodnie stwierdziliśmy, że ani my ani nasi rodzice kredytu na wesele brać nie będą :D

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czw maja 20, 2010 11:04 am 
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 13, 2008 9:24 pm
Posty: 15315
Lokalizacja: Śląsk
My braliśmy ślub kościelny połączony z chrztem naszego synka w marcu.
Była skromna uroczystość.
Było trochę tańców, muzyka z laptopa
Imprezka w restauracji, tam też zamawialiśmy jedzenie - menu typowo weselne tylko skróciliśmy trochę ale i tak zostało więc rozdaliśmy gościom.
Torty dwa nieduże (2 z racji tego iż były też chrzciny naszego synka) Jeden orzechowy a drugi śmietanowo owocowy.
Zdjęcia robili brat i kuzynka męża (sami chcieli, bo mają dobre sprzęty)
Alkohol był . Ale nie dużo. Nie chciałam robić popijawy z uroczystości.
Sukienki nie miałam typowo ślubnej, a raczej taką wieczorową luźną białą i na to biały żakiecik.
Zaproszenia kupiłam gotowe, na auto jeden skromny stroik na przód.
Wiózł nas kolega męża...
Obrączki gotowe w tydzień.
Było trochę jeżdżenia w sprawie tych papierków wszystkich


Anytra najpierw data ślubu, sala i sprawy w USC.
Potem obrączki, zdjęcia (fotograf), no i jeśli masz zamiar iść do fryzjera/kosmetyczki to lepiej wcześniej zadzwonić.
Styczeń to raczej taki miesiąc gdzie jest mniej ślubów. Sezon zaczyna się w kwietniu/maju, także myślę że w terminami nie powinno być problemu :)

_________________
Obrazek
Obrazek

[*] [*] [*] [*]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: czw maja 20, 2010 5:47 pm 
1 żółta kartka
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 08, 2010 4:08 pm
Posty: 431
Lokalizacja: Swiss
galaxxia pisze:
AnytraM pisze:
Pieniadzy spokojnie wystarczyloby na normalne weselicho dopiete na ostatni guzik, tylko my tego wesela nie chcemy...

A dlaczego nie chcecie wesela (jeśli mogę spytać) :?:
U nas było przyjęcie, bo zgodnie stwierdziliśmy, że ani my ani nasi rodzice kredytu na wesele brać nie będą :D


Nie chcemy tak po prostu, po za tym naszym "widzi mi sie" doszlo w miedzy czasie kilka powodow. Nasze rodziny dzieli odleglosc ponad 400km i jestem w 100% pewna, ze nieliczni tylko by sie wybrali (jestem pewna bo moj brat jak sie pobieral zaprosil 180 os. razem z zona i przybylo zaledwie cos ponad 60 osob, mimo iz transport byl zalatwiony), do tego nie bedzie mojej mamy, jeszcze sie zastanawiamy, czy w ogole ja mamy prosic, niby to matka i ma sie ja jedna, ale czasami jest ona najgorszym zyciowym wrogiem niestety (gdzies juz o tym pisalam w dziale Psychologia).
Moze nam sie jeszcze cos odmieni w ostatniej chwili co do wesela, ale na dzien dzisiejszy nie chcemy...

_________________
Nie zrezygnujemy ze swych marzeń, kto to wie co jeszcze czas pokaże...

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 

 Tytuł:
Post: wt cze 08, 2010 4:14 pm 
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 9:46 pm
Posty: 11390
Lokalizacja: Opole
AntyraM ja też miałam przyjęcie weselne. Z tym że slub tylko cywilny.
Było ok 25 osób.
Decyzje o slubie podjeliśmy w kwietniu a slub był w czerwcu :)
Zaczeliśmy od sprawdzenia czy restauracja ma wolny termin, potem byliśmy w USC zaklepać termin na ten sam dzień.
Sukienke szyłam na wymiar przez internet, garnitur kupiliśmy.
Zaproszenia zamawiałam z allegro. Obrączki robilismy z naszego złota, gotowe były w tydzień.
Do slubu wiózł nas mój brat, on też zadbał o wygląd samochodu.
Zdjęcia robili nasi goście, poprosilismy wszystkich którzy mają aparaty zeby zabrali je ze sobą i wierz mi z ponad tysiąca fotek da się wybrac naprawdę piekne :lol:
Był obiad, zimna płyta i kolacja, muzyka z płyt, impreza skończyła sie ok 24.
A na drugi dzień zabralismy to co zostało i urządziliśmy małe poprawiny u teściów w ogrodzie dla ok 10 osób.
Acha a torty były dwa, ponieważ nasz synek kończył wtedy roczek :D

Odradzam szwedzki stół, raz że faktycznie może nie wyglądać po godzinie juz zbyt apetycznie, dwa - latanie samemu po jedzenie nie każdemu odpowiada, lepiej jak półmiski stoją na stole.
co do alkoholu, to u nas wódka była, do tego piwo i wino jak ktos chciał, ale wszystko w rozsądnych ilościach.
Jak nie chcesz żeby sie towarzystwo popiło, możesz zrezygnowac ze stawiania alkoholu na stole i poprosic żeby alkohol rozlewał kelnek/kelnerka ;)
Myslę że powinniście zapewnic wybór alkoholi, zeby goscie sami mogli zadecydowac na co mają ochotę :)
Skwaszeni goście skutecznie popsują wam imprezę ;)

Co do twojej sytuacji a matką, ja mam podobna tyle że z ojcem. Zaprosiliśmy go jednak na slub i wesele, ale był na tyle uprzejmy że przyszedł tylko na slub a na weselu nie był.

_________________
MACIUŚ 21.06.2008 :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Forum ciąża

» Forum ogólne » Ślub, wesele

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Antykoncepcja - Bezpłodność - Planowanie ciąży - Objawy ciąży - Test ciążowy - Ciąża - Ciąża bliźniacza - Termin porodu - Objawy porodu - Poród - Laktacja - Niemowlę - Karmienie niemowląt - Macierzyństwo - Psychologia - Przepisy kulinarne - Uroda

Jeżeli podoba Ci się nasz serwis, poleć go innym. Wklej nasz button lub link na swojej stronie

Forum ciąża


Friends Pliki cookies